HOST – měsíčník pro literaturu a čtenáře

Application icons.
Application icons.

Dnešní podoba časopisu HOST navazuje na samizdatový sborník HOST za redakčního vedení Dušana Skály, kdy v rozmezí let 1985 – 1989 vyšlo pět obsáhlých čísel. V současnosti měsíčník HOST nabízí svým čtenářům rozhovory se známými osobnostmi české literatury a kultury, kritickou reflexi nejdůležitějších aktuálních knižních titulů, ukázky ze vznikající české prózy a poezie, studie a eseje věnované literatuře, přesahy k filozofii, historii, sociologii. Kromě reportáží sledujících důležité literární a kulturní fenomény současnosti, také výročí, literární historii, jazykový glosář, polemiky a ankety. Najdete zde tematické bloky věnované zajímavým osobnostem, žánrům, událostem, fotografické profily žijících autorů, sondy do historie fotografie, rubriku určenou začínajícím a nezavedeným autorům, pravidelnou přílohu Světová literatura, recenzní přílohu a přílohu Host do školy. Obsáhlejší informace o časopise HOST a jeho historii
naleznete na stránkách www.casopis.hostbrno.cz.


Vydavatel: Spolek přátel vydávání časopisu HOST & HOST – Vydavatelství, s.r.o., Radlas 5, 602 00 Brno
Url: www.nakladatelstvi.hostbrno.cz
Jazyk: česky
Čísla: 2011/1-3
Vychází: měsíčně
ISSN 1211-9938

4AM děkuje vydavatelům za jejich laskavou podporu.

-
  • Facebook
  • Twitter

Architektura Fikce

09 / 05 – 08 / 06 / 2012
vernisáž 09 / 05 / 2012 v 18h

Architektura fikce představuje interdisciplinarní kurátorský výběr tvůrců jejichž díla lze označit za fiktivní architekturu. Takovou, která neusiluje být reálnou. Vyhýbá se skutečnosti jako omezujícímu faktoru. Je výsledkem architektonického myšlení jako svobodného tvůrčího přístupu.

Výstava ukáže jak vypadá modul pro přežití šesti možných konců světa architekta Tomáše Kozelského. Scénograf Jan Štěpánek představí instalaci směřující ke konkrétnímu artefaktu a vycházející ze zkušenosti s narativní složkou divadelního představení. Pionýr videoartu Woody Vasulka nás zve k nahlédnutí do svého archivu v cyberspace. Další vystavující je post-popový sochař Tomáš Motal. Výstavu uzavírá konceptuální umělkyně Katarina Hladeková, která skrze svoje modely dokumentuje a tematizuje subjektivní prožitky či místa svých vzpomínek.

vystavující:
Woody Vasulka
Jan Štěpánek
Tomáš Kozelský
Katarina Hladeková
Tomáš Motal

doprovodný program:

Mapping Workshop s The Rodina
Workshop nejen pro VJe ale i pro začátečníky na poli videa, mappingu a vjingu
12 / 05 / 2012 od 10 do 18h
místo: 4AM/kabinet
hosté: sursur (mapping před galerií
ve 21 hod)

Ztajený Prostor Fikce
mnoho podob interiérů z filmů pro dospělé
22 / 05 / 2012 ve 20h
místo: 4AM/kabinet

Cinéma pur
abstraktní architektura Absolutního filmu
29 / 05 / 2012 v 19h
filmy: Hans Richter, Marcel Duchamp a další
místo: Salon Daguerre

Zvuková Jeskyně
multimediální koncert uvnitř světelné instalace
08 / 06 / 2012 a 23 / 06 / 2012 v 19 hod
live: J. Suchánek, E. Vrbková, P. Herzán
místo: jeskyně Výpustek
sonicave

kurátorka: Tereza Rullerová
grafický design: Deepthroat
design prostoru: Radim Petruška a Vít Musil
doprovodné programy – kurátoři: Mák Hustoles, Tomáš Hlaváček

4AM/Galerie architektury & 4AM/Kabinet
Starobrněnská 18
otevřeno: út – ne 14-19h
www.forum4am.cz

MAGDA MAYAS (DE) + TONY BUCK (AU) – KONCERT

Application icons.

4AM + Bumbum Satori srdečně zvou na zahřívací koncert sezony a nového kulturního prostoru PRAHA / Fórum pro architekturu a média na Husově 18 v Brně.

19 / 9 / 2014
MAGDA MAYAS (DE) + TONY BUCK (AU)
+ support BOLKA (SK/NL)

Duo Magda Mayas (preparovaný klavír) a Tony Buck (bicí), které dnes patři k těm nejvýznamnějším na světové scéně improvizované hudby, s podporou mladého experimentátora Matúša Kobolky ze slovenského labelu LOM.

Více info Details »

BEZDRÁTOVĚ / DRAHTLOS

Application icons.

VÝSTAVA MIKULOV/VALTICE
5. – 30. 9. 2014

VERNISÁŽE
5. – 6. 9. 2014

Galerie Konvent Mikulov
5. 9. 2014 v 17h

Regionální muzeum v Mikulově
5. 9. 2014 v 18h

Muzeum železné opony Valtice
Kolonáda Rajstna Valtice 6. 9. v 18h

Budova bývalé roty Pohraniční stráže 6. 9. v 19h

Společný fotografický projekt 4AM/Fóra pro architekturu a média, FLUSS, Fotoškoly Brno a Fotoschule Wien

25 let, které uplynuly od pádu komunistického režimu ve východní Evropě, proměnilo celý svět. Nepochybně nejvíce se změnila realita každodenního života v prostoru východní Evropy, hned
na druhém místě se nová situace významně
dotkla sousedících států, Německa a Rakouska. Odstranění drátů a všech sofistikovaných zátarasů a pastí z hraniční čáry bylo prvním viditelným činem, který hranice zprůhlednil, sjednocení Německa a vstup středoevropských států do Evropské unie ji později zcela vymazal. Očekávání, která sebou pád Železné opony přinesl, byla na obou stranách velká…
Jak tedy dnes vypadá změna, kterou pád Železné opony přivodil?
Kde všude ji nacházíme a jakou má podobu? Máme k sobě skutečně blíž a víme o sobě víc? Naplnily se naše sny a představy, se kterými jsme se před čvtrtstoletím probouzeli?
Pro současnou mladou generaci je téma rozdělené Evropy již jen kapitolou z dávné minulosti, odstavcem v učebnici dějepisu… Při pohledu na současné dění na Ukrajině a vzrůstající mocenské ambice Ruska ale stále více platí: “Kdo nezná svoji minulost, nemá budoucnost.”
A právě proto je dobře se nad “zadrátovanou” Evropou i dnes zamýšlet.

Evžen Sobek & Markus Hippmann, autoři konceptu projektu a kurátoři výstav

Projekt vzniká za podpory Regionální rozvojové agentury jižní Moravy

MOVE THE CITY / OFF PROGRAM

Application icons.

PO, ST, PÁ :: 20 h :: promítání tanečních filmů v Kafe do vany, Údolní 31 / 49.197676, 16.599031

ČT :: 17 h :: MARTIN ZAICEK /SK/ :: TĚLESNOST BRNĚNSKÉHO FUNKCIONALISMU / architektonická procházka / sraz u portálu Staré radnice
Vývoj architektúry kráča paralelne so zmenou vnímania človeka a jeho telesnosti. Oslobodenie tela v 20. storočí oslobodzuje aj architektúru. Brno je výnimočným miestom, kde funkcionalizmus vykvitol v slobodu stavania a v slobodu umiestnenia tela v ňom. Nahota konštrukcie nie je len prázdnou paralelou k nahote tela. Viditeľnosť, transparenciu, zrkadlenie a iné fenomény architektúry a tela budeme spoločne odkrývať prechádzkou po moderne centrom Brna.

ČT-SO :: WALKS, HANDS, EYES (Brno) :: Kromě ateliéru /čt 21.8. 13-17/ budou účastníkům i široké veřejnosti nabídnuty procházky vedeny Myriam Lefkowitz, Julie Laporte a Jeana-Philippa Deraila. Schůzku si domluví vždy jeden divák a performer, v určitý čas na určitém místě odkuď společně odchází na jednu hodinu doslova vidět, cítit, slyšet a dotýkat se Brna. Je doporučeno vzít si pohodlné boty.

SO :: 17 h / ZÁVĚREČNÁ PERFORMANCE / Kapucínské náměstí u café Tungsram

MÍSTA KONÁNÍ DÍLEN

VANGELIS LEGAKIS (GR/GB): CITY AND DANCING BODY
PO, ÚT – Hvězdárna a planetárium na Kraví hoře (49.204538, 16.583726)
ST, PÁ, SO – ateliér Moravské galerie na Husově 18 (49.195508, 16.604361)

ANNA SEDLAČKOVÁ (SK): BODY STORIES
taneční sál kolejí JAMU Astorka, Novobranská 3 (49.194771, 16.613144)

MYRIAM LEFKOWITZ, JULIE LAPORTE, JEAN PHILIPPE DERAIL (FR): WALKS, HANDS, EYES (Brno)
ateliér Moravské galerie na Husově 18 (49.195508, 16.604361)

ANNA SEDLAČKOVÁ (SK): BODY STORIES

Application icons.

18-23/8/2014 Brno, rozvrh ZDE,

MÍSTO KONÁNÍ:
taneční sál kolejí JAMU Astorka, Novobranská 3 (49.194771, 16.613144)

přihlášky: forum4am@gmail.com

Body stories – príbehy tela; workshop zameraný na fyzické spoznávanie vybraných štruktúr tela a ich expresiu v pohybe. Pracovať budeme s konceptom zdroja a podpory improvizovaného pohybu. Ďalšou nosnou témou bude téma „vidieť a byť videný“ ako aj skúmanie vzťahu pohybu a hlasu.

Anna Sedláčková pôsobí na slovenskej tanečnej scéne ako tanečnica, choreografka a pedagogička viac ako 30 rokov. V roku 1995 založila vlastnú skupinu AS Projekt, pre ktorú vytvorila predstavenia uvádzané nielen na domácich scénach, ale aj v Čechách, v Rakúsku, Holandsku a USA. Účinkovala vo viacerých medzinárodných projektoch na Slovensku, v USA a v Holandsku. Je pedagógom na Katedre tanečnej tvorby v Bratislave. Od roku 2000 sa venuje systému Body – Mind Centering, pričom sa špecializuje na vývinový aspekt pohybu a pohybovú prácu s bábätkami. V roku 2013 absolvovala program Body – Mind Centering Practitioner. Odborné semináre zamerané na túto problematiku vedie na Slovensku, v Čechách a vo Francúzsku. V tanci sa venuje funkčnosti a expresivite pohybu, otvoreným tanečným formám a improvizácii.

cena workshopu: 1200 Kč
všechny workshopy: 2000 Kč / další info ZDE

VANGELIS LEGAKIS (GR/GB): CITY AND DANCING BODY

Application icons.

18-23/8/2014 Brno, rozvrh ZDE,

MÍSTO KONÁNÍ:
PO, ÚT – Hvězdárna a planetárium na Kraví hoře (49.204538, 16.583726)
ST, PÁ, SO – ateliér Moravské galerie na Husově 18 (49.195508, 16.604361)

přihlášky: forum4am@gmail.com

Vangelis pracuje na základě propojování tance, chi gongu a performance se zaměřením na vnímání a prožívání sebe sama v nových aspektech. Jeho technika vychází z release, flying low, kontaktní improvizace, choreografie a divadla v rámci kolektivní práce ve skupině. Dílna se odehraje částečně ve studiu a částečně ve veřejném prostoru, kde poslední den vznikne site specific peformance.
Jde mu o to zabývat se hlouběji taneční praxí, cítit podstatu a ponoření se do tance a nechat tanečníka zcela zmizet. Dechová cvičení spolu s tanečním tréninkem propojí duchovní s tělesným, formu s podstatou a tanec s městem. ‘City and the dancing body’ je příběh, který začne uvnitř konkrétního těla (body-tecture) a pokračuje ven do společenství a městského organismu (archi-tecture).

Část workshopu se odehraje v novém prostoru vstupního foyer Hvězdárny a planetária Brno od ateliéru Rudiš-Rudiš (ZDE)

VANGELIS LEGAKIS
Vangelis Legakis vystudoval pohybové divadlo a choreografii v Laban Centru v Londýně. Od roku 2004 působil v The Forsythe Company, kde v roce 2006 účinkoval v představení ‘Human Writes’. Tančil v představeních Lea Andersona a Scotta Smithe i ve vlastních choreografiích. Založil The Van – L Dance Company, která účinkuje se svými představeními po celé Evropě. Vangelisova taneční technika a pedagogický přístup je silně ovlivněn Rudolfem Labanem, Williamem Forsythem, Skinner Releasing Technique, bojovými technikami, fenomenologií a neurovědami.

http://prasadevangelos.wix.com/iinbproject

cena workshopu: 1200 Kč
všechny workshopy: 2000 Kč / další info ZDE

MYRIAM LEFKOWITZ, JULIE LAPORTE, JEAN PHILIPPE DERAIL (FR): WALKS, HANDS, EYES (Brno)

Application icons.

21/8/2014 Brno, 9.30-13.30 h

MÍSTO KONÁNÍ:
ateliér Moravské galerie na Husově 18 (49.195508, 16.604361)

přihlášky: forum4am@gmail.com

Walk, Hands, Eyes (Brno)

Ateliér je založen na projektu Walk, Hands, Eyes (a city), který Myriam Lefkowitz (ve spolupráci s několika umělci Julie Laporte, Jean Philippe Derail, François Sardi, Ben Evans, Esther Salmona, Fransesca Cogni) vyvíjí již více než pěti let. Projekt spočívá v samotné zkušenosti vnímání během hodinové procházky městem a je koncipován pro jednoho diváka a jednoho průvodce.
Hlavním cílem dílny je nastavit zkušenostní kontext a vybavit účastníky zvýšenou smyslovou citlivostí vůči sobě a prostoru, kde se právě nachází.

Během chůze se mísí pocity s “realitou města”, jedná se v podstatě o druh snění. Daná forma prožitků redefinuje prostor, ve kterém se člověk nachází. Vyvstává tak otázka, jakým způsobem mění smyslová zkušenost geografii města?

Kromě ateliéru /čt 21.8. 13-17/ budou účastníkům i široké veřejnosti nabídnuty procházky vedeny Myriam Lefkowitz, Julie Laporte a Jeana-Philippa Deraila. Schůzku si domluví vždy jeden divák a performer, v určitý čas na určitém místě odkuď společně odchází na jednu hodinu doslova vidět, cítit, slyšet a dotýkat se Brna.
Je doporučeno vzít si pohodlné boty.

MYRIAM LEFKOWITZ
je performerka narozená v roce 1980, působící v Paříži. Její projekty se zaměřují zejména na vztah citlivého a vnímajícího těla s prostředím, ve kterém se právě nachází. Projektu Walk, hands, eyes (a city) se věnuje již od roku 2010 a mimo Francii jej měla možnost představit na Bienále v Benátkách (Litevský pavilon 2013), v Contemporary Art Center (Vilnius), v rámci platformy Kunsteverien (NY) a na Le Mouvement (Biel). V roce 2011 studovala magisterský program SPEAP (Programme of Experimentation in Art and Politics), založený Brunem Latourem na Science Po v Paříži. Myriam nyní rovněž patří mezi pedagogy programu SPEAP a často přednáší i na jiných institucích, například: museum moderního umění Centre Georges Pompidou, the Mac Val museum, Palais de Tokyo, Open School East v Londýně, Le HEAD v Ženevě… Myriam Lefkowitz působí v současnosti na rezidenci v Laboratoire d’Aubervilliers.

JULIE LAPORTE
je tanečnice současného tance, působící v Paříži. Studovala v Epsedanse (Montpellier) a na P.A.R.T.S (Brusel). V roce 2009 se vrátila zpět do Montpellier, aby dokončila první stupeň Ex.e.r.ce, studia choreografického centra pro tanečníky a choreografy. Zde měla možnost pracovat na choreografiích Merce Cunninghama spolu s osobnostmi jako Charles Atlas, Lisa Nelson, Mathilde Monnier, Foofwa D’imobilité… Jako performerka se podílela na mnoha představeních ve Francii, Německu, Belgii a nedávno pracovala s Lucií Tuma na projektu “Passive Movement” ve Švýcarsku. Kromě projektu Walk, hands, eyes (a city), se nadále účastní přednášek na taneční vědě na Univerzitě Paris 8 a zajímá se o možnosti využití hypnozy v tvorbě. Julie studuje od roku 2007 shiatsu.

JEAN-PHILIPPE DERAIL
je performer a audiovizuální umělec. V návaznosti v jeho vzdělání skrze studia tance, divadla a filmu v současné době pracuje v oblasti na rozhraní tance a filmu. Ve své práci se soustřeďuje na způsoby využití filmového média a jeho nástrojů k choreografickému zachycení / vyjádření. Od roku 1993 do roku 2001 pracuje na plný úvazek jako performer se skupinou Kraft. Ve své filmové tvorbě byl zprvu inspirován tvorbou americké fotografky Diane Arbus. Působil rovněž jako tanečních ve skupině Autre Mi Na/Mitia Fedotenko, spolupracoval na projektech s Anne Lopez. V roce 2009 zahájil několikaletý projekt Onirique Sursaut (Dreamlike Startle), inspirován hoollywoodskými muzikály z 50. Let. V roce 2010, je součástí druhého stupně Ex.e.r.ce, studijního programu Národního choreografického centra v Montpellier, kde například spolupracoval s Markem Tomkinsem.

cena: 400 Kč
Informace o ostatních workshopech najdete ZDE

move the city / rozvrh

Application icons.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Podrobnosti o jednotlivých dílnách a místech konání najdete ZDE:
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

MYRIAM LEFKOWITZ /FR/
JULIE LAPORTE /FR/
JEAN-PHILIPPE DERAIL /FR/
VANGELIS LEGAKIS /GR/GB/
ANNA SEDLAČKOVÁ /SK/

move the city 2014 / festival taneční improvizace

Application icons.

druhý ročník mezinárodního festivalu taneční improvizace se zaměřením na pohyb ve městě a taneční interpretaci architektonického prostoru

18. – 24. 8. 2014 // Brno
+++++++++++++++++++

MYRIAM LEFKOWITZ /FR/
JULIE LAPORTE /FR/
JEAN-PHILIPPE DERAIL /FR/
VANGELIS LEGAKIS /GR/GB/
ANNA SEDLAČKOVÁ /SK/
Details »

2′16” A PŮL: VESMÍRNÁ ODYSEA / Dětská soudobá opera

Application icons.

24. 5. 2014, 18 hod
Kabinet Múz, Sukova 4, Brno
www.kabinetmuz.cz

Součástí 13. ročníku mezinárodního festivalu Multiplace bude tento rok brněnská premiéra nové soudobé opery 2′16” a půl: Vesmírná odysea slovenského skladatele Marka Piačeka. Ten do ní zapojil dětský orchestr spolu s profesionálními hudebníky Slovenské filharmonie Bratislava. Její hlavní osou je dětská porce (cageovského) ticha a také dětské horory. Výsledek osciluje mezi hudbou a ruchy, mezi vesmírným tichem a Vesmírnou odyseou.

Festival Multiplace, který probíhá pravidelně od roku 2002 a věnuje se novým formám kreativity dostupným díky novým technologiím, zapojuje do programu tento rok i nejmladší “born digital” generaci. Ta v Kabinetu Múz odehraje v sobotu 24. května 2014 svůj pohled na ticho v nové soudobé opeře Marka Piačeka 2′16” a půl: Vesmírná odysea. Opera vznikla díky rovnocenné spolupráci dětí a profesionálních hudebníků ze Slovenské filharmonie v Bratislavě, i když s realisticky skromnými očekáváními. Cílem projektu bylo mimo jiné propojit korejské a slovenské děti žijící v Žilině. Výsledný projekt má několik rovin, kromě opery ho tvoří hororové animace vytvořené korejskými a slovenskými dětmi pod vedením lektorky SeEun Lee.

„Největší výzvou při práci s dětským orchestrem je dosáhnout ticha. Nastudování Cageovy 4´33´´ je v tomto smyslu vyšší metou než Bachovy koncerty na straně jedné, nebo Schönbergova dodekafonie na straně druhé.“ (M. Piaček)

Více info Details »